Radim Fiala: Zdá se, že Evropská unie chce svým šíleným bojem proti „globálnímu oteplování“ zlikvidovat automobilismus. Kvůli přísnějším limitům na CO2 auta výrazně prodraží, upozornil německý Wolkswagen.

29/1 2019
Takže auto si budou moci pořídit jen ti bohatší. Elektromobily jsou příliš drahé. Přitom boj proti emisím oxidu uhličitého je naprosto nesmyslný. Ke změnám teplot a klimatu na planetě vždy docházelo a dochází, ale hlavní odpovědnost nenese člověk a CO2, ale aktivita (a teplota) Slunce a vzdálenost Země od Slunce. V historii byly doby ledové i meziledové. Ve středověku za Karla IV. bylo tepleji a v Praze se pěstovalo víno, podobně jako nyní. Ale produkce takzvaných skleníkových plynů s tím neměla nic společného. Navíc CO2 je plyn důležitý pro fotosyntézu, čili díky němu je zaznamená i větší produkce plodin. Boj proti emisím CO2 výrazně poškozuje ekonomiku Evropy. V rámci této politiky musíme pěstovat a dotovat řepku kvůli biopalivům, dotovat fotovoltaiku, musí se stavět domy „s nulovou spotřebou energie“, které prodražují možnost pořídit si vlastní bydlení, řepka olejka zamořuje krajinu alergeny a jejím pěstováním trpí půda i celá krajina. Eurobyrokraté stanovili automobilkám velmi přísné limity CO2. V roce 2025 budou muset být u osobních aut o 15 procent nižší než dnes a v roce 2030 o dalších 37,5 procenta. Nová auta s konvenčním pohonem budou vyžadovat velmi drahé technologie čištění výfukových plynů. Boj Evropské unie proti produkci CO2 bude mít výrazný dopad i na trh práce. Koncern Volkswagen už varoval, že propustí až 100 tisíc lidí, to je zhruba 20 procent všech zaměstnanců, informoval iDnes.cz. To se patrně nemůže nedotknout i českých zaměstnanců. Ford a Jaguar Land Rover už oznámily v Evropě rozsáhlé propouštění, Ford se dohodl na globální alianci s Volkswagenem kvůli úspoře nákladů na vývoj. Navíc dle analýzy společnosti Cebia ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,6 procenta, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,1 procenta. Český Svaz dovozců automobilů informoval, že prodej nových osobních automobilů na českém trhu se v loňském roce snížil o 3,7 procenta na 261 437 vozů. Český automobilový trh tak zaznamenal první pokles od roku 2013. Odmítáme nesmyslný boj Evropské unie proti emisím CO2. Odmítáme, aby Evropská unie likvidovala naši ekonomiku a životní úroveň českých občanů. https://www.idnes.cz/…/elektromobil-zdrazeni-co2-emise.A190…